Main Menu
Sub Menu איתור תשתיות תת קרקעיות
איתור תשתיות תת קרקעיות

רשויות מקומיות ואיתור התשתיות

 

בנוף הדינמי של פיתוח התשתיות וההתרחבות העירונית של ישראל, יש חשיבות עליונה לאיתור ושמירה על תשתיות תת קרקעיות. איתור תשתיות תת קרקעיות הוא תהליך חשוב המסייע למנוע פגיעה בתשתיות קיימות במהלך עבודות בנייה או שיפוץ. בישראל, עבודות בנייה או שיפוץ הכוללות חפירות בשטח ציבורי דורשות אישור מרשויות התכנון והבנייה העירוניות והממשלתיות. האישור מותנה בביצוע איתור תשתיות תת קרקעיות על ידי חברה מקצועית ומורשה.

ממשלת ישראל, בהתאם למחויבותה לבטיחות וקיימות, קבעה תקנות מחמירות המסדירות את איתור התשתיות התת קרקעיות. תקנות אלו מכוונות בעיקר למניעת תאונות, נזקי סביבה והפרעות שונות במהלך פרויקטי בנייה או חפירה ואי עמידה בהם עלולה לגרור השלכות משפטיות חמורות. בין הדרישות:

  • האיתור חייב לכלול את כל התשתיות התת קרקעיות הקיימות בשטח המבוקש, כולל צנרת מים, ביוב, גז, חשמל, תקשורת ותשתיות אחרות.
  • האיתור חייב להיות מדויק מספיק כדי למנוע פגיעה בתשתיות.
  • החברה המבצעת את האיתור חייבת להיות בעלת הסמכה מתאימה.

תהליך מיפוי מותאם לרשויות

איתור תשתיות תת קרקעיות בישראל מסתמך על טכנולוגיה מתקדמת ואנשי מקצוע מיומנים במיוחד. השיטה החדשנית והמדויקת ביותר לאיתור מתבצעת באמצעות רחפנים אשר צילומיהם מוזנים לתוכנת GIS המשמשת לאיסוף נתונים וליצירת מפות מפורטות המבטיחות עמידה בתקנים רגולטוריים, ובאופן ספציפי בדרישות הרגולטוריות של מפ"י. תהליך המיפוי, שהינו חלק בלתי נפרד מתהליך האיתור, כפוף לדרישות ולתקנות מחמירות רבות שנקבעו על ידי הרשויות הישראליות. הדרישות כוללות, בין היתר:

  • הקפדה על מפרט אחיד, שפה משותפת ושכבות מידע נכונות לפי נושאים ועל פי הנחיות המנהל.
  • כללי עריכה מדויקים אשר נכתבים בשפה שתתאים את עצמה למערכות ממוחשבות.
  • מקרא מדויק ע"פ קואורדינאטות.

תהליך איתור ומיפוי תשתיות תת קרקעיות בהתאם לדרישות הרשויות בישראל אינו רק בגדר חובה, אלא גם טומן בחובו יתרונות חשובים: תהליך זה מגן על הפרויקטים מפני בעיות משפטיות ועונשים אפשריים, ממזער את הסיכון לתאונות והפרעות בשירות, מבטיח את בטיחות העובדים והציבור, מונע נזקים יקרים ומבטיח שמירה על התקציב המוגדר ועל לוחות הזמנים שנקבעו לפרויקט. בנוסף, תאימות זו ממזערת את הסיכון לנזק סביבתי עקב דליפות שירות או זיהום.

ברזניק מערכות תשתית אנו מחויבים להציע שירותי איתור ומיפוי תשתיות תת קרקעיות העומדים בתקנות והדרישות הישראליות. המומחים המוסמכים והציוד המתקדם שלנו מבטיחים שכלל הפרויקטים יעמדו בדרישות והוראות הרשויות השונות תוך שמירה על התשתיות עצמן.

 

מעבר לכך, החברה התאימה את המיפויים לסטנדרט של כל רשות ורשות. כיום אנו עומדים בסטנדרטים של למעלהמ- 50 רשויות ותאגידי מים, מה שמבטיח אישור תוכניות יעיל וזריז. אנו מתגאים בכך שחברתנו מובילה את תחום התשתיות והמיפוי מול רשויות ומועצות מקומיות, ומקפידה לספק כל מפת איתור בהתאם לכל הדרישות הרגולטוריות של מפ"י, ובכך מבטיחה פרויקטים מוצלחים ללא נזקים ועיכובים.

 

 

 

הדרך לשיפור תוצאות מתחילה אצלנו!

מעוניינים בפרטים נוספים?

 

הפעל נגישות

בניית אתרים