Main Menu
Sub Menu איתור תשתיות תת קרקעיות
איתור תשתיות תת קרקעיות

מיפוי תשתיות תת קרקעיות

 

מיפוי תשתיות תת קרקעיות הוא תהליך חשוב המסייע למנוע פגיעה בתשתיות קיימות במהלך עבודות בנייה או שיפוץ. מפות תשתיות תת קרקעיות מספקות מידע מדויק על מצב, מיקום, עומק, וסוג התשתית התת קרקעית, כגון צנרת מים, ביוב, גז, חשמל, כבלי תקשורת ותשתיות אחרות.

מיפוי תשתיות תת קרקעיות הוא תהליך מאתגר ממספר סיבות. הראשונה, התשתיות עשויות להימצא בעומק של מטרים רבים מתחת לפני הקרקע, וככל שהן עמוקות יותר- כך תהליך האיתור, הזיהוי והמיפוי שלהם מורכב וקשה יותר. בנוסף, התשתיות עשויות להיות עשויות מחומרים שונים, מה שלעיתים מקשה עוד יותר על זיהוין.

על מנת להתמודד עם האתגרים הללו, חברות המספקות שירותי מיפוי תשתיות תת קרקעיות משתמשות בציוד מתקדם ובשלוש שיטות מיפוי עיקריות:

  1. שיטות גיאופיזיקליות: שיטות אלו מבוססות על שימוש באותות אלקטרומגנטיים או אולטרה-סוני כדי לאתר את התשתיות התת קרקעיות.
  2. שיטות גרפיות: שיטות אלו מבוססות על שימוש במפות, תצלומי רחפנים, תוכניות בנייה ועוד כדי לאתר את התשתיות התת קרקעיות.
  3. שיטות גנרטיביות: שיטות אלו מבוססות על שימוש במודלים ממוחשבים בכדי ליצור מפות של תשתיות תת קרקעיות.

תהליך מיפוי תשתיות תת קרקעיות הינו תהליך קריטי במיוחד, שכן פגיעה בתשתיות תת קרקעיות עלולה לגרום לנזקים חמורים. למשל, פגיעה בצנרת מים, ביוב, גז או חשמל, עלולה לגרום להפסקה או לשיבוש באספקה; פגיעה בכבלי תקשורת עלולה להשבית שירותי אינטרנט ותקשורת שבעידן הנוכחי הינם יקרים מפז, וכמובן פגיעה בתשתיות אחרות, כגון קווי רכבת או כבישים עלולה להביא, מעבר לשיבוש בשירות הציבורי, גם לסיכון ממשי לחיי אדם.

מלבד מניעה של נזקים חמורים, למיפוי תשתיות תת קרקעיות ישנם גם יתרונות רבים:

  • שיפור יעילות תפעול התשתיות: מידע על מיקום התשתיות יכול לשמש לשיפור יעילות תפעולן, כגון תכנון אופטי של תיקוני תשתית או חלוקת המשאבים בצורה יעילה יותר.
  • הגנה על הסביבה: מידע על מיקום התשתיות יכול לשמש לשיפור ההגנה על הסביבה, כמו למשל מניעת זיהום מקרי של מי תהום.

מיפוי תשתיות תת קרקעיות הוא תהליך חשוב המסייע לשמור על בטיחות, יעילות וקיימות התשתיות. חידושים טכנולוגיים מאפשרים לשפר את הדיוק והיעילות של מערכות מיפוי תת קרקעיות. ברזניק מערכות תשתית, המומחים שלנו עושים שימוש בטכניקות לאיתור ולמיפוי המתקדמות ביותר, הכוללות איתור באמצעות צילומי רחפנים עבור מערכת GIS (Geographic Information System) – מערכת המאפשרת ניהול, אחזור וניתוח מידע גאוגרפי המגיע ממקורות מידע שונים. בשימוש בצילום רחפן, השיטה המתקדמת ביותר לאיתור איכותי ומדויק הכולל מידול תלת מימדי להמחשה מרבית, אנחנו מאפשרים תהליך יעיל, מהיר ומדויק, בכפוף לכלל תקנות ודרישות מפ"י והרשויות בישראל. הודות לכך, במהלך הפרויקט ניתן יהיה לקבל החלטה על ביצוע שינויים טרם תחילת העבודות וכתוצאה מכך לייעל ולהאיץ את סיום הפרויקט באופן כללי.

 

 

 

הדרך לשיפור תוצאות מתחילה אצלנו!

מעוניינים בפרטים נוספים?

 

הפעל נגישות

בניית אתרים