Main Menu

הנזק העצום הנגרם מפגיעה בתשתיות תת קרקעיות

 

בנוף העירוני המתפתח במהירות, הרשת הסבוכה של תשתיות תת-קרקעיות הינה משאב קריטי, המאפשר שימוש בשירותים החיוניים ביותר הדרושים לחיים ולעבודה. עם זאת, כאשר מערכות חיוניות אלו אינן מאותרות בצורה מדויקת או בזמן, ההשלכות עלולות להיות הרסניות להחריד ולהוביל לנזק מהותי ולשיבושים המהדהדים בשגרת החיים התקינה של כולנו.

 

אי איתור תשתיות תת קרקעיות בזמן או אי איתורן באופן נכון הם הגורמים העיקריים לשיבושים אלו, וכשזה קורה, קיים סיכון אמיתי לאפקט דומינו של השלכות הרסניות -  החל מפגיעה בבטיחות הציבור ועד לנזק כלכלי משמעותי.
כחברה המובילה בתחום, המחויבות של רזניק מערכות תשתית למצוינות מונעת מההבנה שההשלכות של מיקום תשתית תת קרקעית חורגות בהרבה מעבר לשיבושים נקודתיים או זמניים.

 

בראש ובראשונה, בטיחות הציבור מונחת על כף המאזניים. תשתיות תת קרקעיות שאינן מאותרות בזמן עלולות להיפגע בעת עבודות תשתית ולגרום למצבים מסוכנים, לסכן חיים ורכוש. מדליפות גז ועד תקלות חשמל, הפוטנציאל לאסון גדול במיוחד, כאשר מיקומן האמיתי של תשתיות אלו אינו ידוע במדויק. בישראל תופעה זו בולטת במיוחד מאחר ועד לפני שנים בודדות כל גורם תיעד את העבודות שנעשו מתחת לפני הקרקע על פי פרוטוקולים שונים ובפורמטים שונים לפי רצונו ובחירתו, ללא כל אסדרה, מה שהוביל לאין ספור מקרים של פיענוח שגוי, ובהתאם, גם לפגיעה בתשתיות, שרק במזל לא גרמה לאסונות חמורים ביותר.

 

בשנים האחרונות נגרמו מספר מקרים של פגיעות בתשתיות תת קרקעיות כתוצאה מאי איתורן בזמן, ביניהן:

  • בשנת 2022, נגרמה דליפה של גז טבעי ברחוב אבן גבירול בתל אביב, כתוצאה מפגיעה בצינור גז שנמצא מתחת לכביש. הדליפה גרמה לפינוי של עשרות בניינים באזור, והסתיימה בפיצוץ שהביא להרס של מספר מבנים.
  • בשנת 2021, נגרמה פגיעה בצינור מים ראשי ברחובות ירושלים, כתוצאה מחפירה לא מוסמכת. הפגיעה גרמה להפסקת אספקת המים לחלקים גדולים מהעיר, והסתיימה בעבודות חירום שנמשכו מספר ימים.
  • בשנת 2020, נגרמה פגיעה בצינור תקשורת ראשי ברמת גן, כתוצאה מבניית בניין חדש. הפגיעה גרמה לשיבושים בשירותי התקשורת באזור, והסתיימה בתיקונים שנמשכו מספר שבועות.

בנוסף, הנזקים הכלכליים והבטיחותיים שעלולים להיגרם עקב איתור לא נכון או שאינו בזמן של תשתיות תת קרקעיות הינם כבדים במיוחד. תיקון נזקים שנגרמו מפגיעות או חפירות בשוגג עלול לגרום לעלויות תיקון גבוהות, לצד סכנות פיזיות ממשיות לפגיעות מדחפור, לסכנת התחשמלות ולדלקות.

 

עסקים ובנייני מגורים עלולים להיות מושבתים ומפונים, מה שיוביל לאובדן הכנסות וערעור שגרת החיים, עיריות עלולות להתמודד עם הוצאות בלתי צפויות כדי לתקן או לבנות מחדש שירותים בסיסיים וחיוניים שנפגעו כתוצאה מפגיעה זו, ובכלל, במצב של פגיעה כזו – כל הצדדים מפסידים.

 

כאמור, ההשלכות של פגיעה בתשתיות תת קרקעיות הן מרחיקות לכת ועלולות להיות קטסטרופליות. כחברה אשר שמה כנר לרגליה את בטיחות הציבור, מתודות של זהירות כלכלית ויעילות תפעולית, רזניק מערכות תשתית מביאה את אנשי המקצוע, הידע והפתרונות הדרושים לניווט בנוף התת-קרקעי המורכב, ומבטיחה תהליך איתור תשתיות תת – קרקעיות נכון ומדויק באמצעות הכלים הטכנולוגיים המתקדמים ביותר בתחום, שמוביל לפרוייקטים חפים מטעויות ונזקים.

 

 

 

 

 

הדרך לשיפור תוצאות מתחילה אצלנו!

מעוניינים בפרטים נוספים?

 

הפעל נגישות

בניית אתרים