Main Menu
Sub Menu מדידה ומיפוי ממוחשב
מדידה ומיפוי ממוחשב

למה השילוב בין רחפנים, GIS ו- BIM בתכנון תשתיות הופך את תאגידי המים לכ"כ חשובים

 

 

בעידן שבו הכל משתנה במהירות, קיים קושי ר ב לעקוב אחר כל החידושים הטכנולוגיים, וזאת גם לאחר שעברנו אין סוף כנסים על BIM , GIS , Civil 3D , פחת מים (ועוד ועוד), דבר היוצ ר קושי רב מבחינת הרשויות בבואן להחליט היכן להשקיע את כספיהן, מה חשוב יותר ומה פחות.

 

 

כאשר הופרטו תאגידי המים, אחת המטרות המפורשות לשמן נועדה התוכנית הייתה לשפר את השירות לצרכן. ציטוט מהאתר של רשות המים: "מטרת הרפורמה היא, בראש ובראשונה, לשפר את השירות לצרכן. הדבר נעשה, בין היתר, באמצעות ניהול עסקי, מקצועי ויעיל של משק המים והביוב וייעוד ההכנסות משירותי המים והביוב להשקעות הנדרשות בתחום זה".

 

 

בהקשר של מאמר נשים דגש על הנקודה הבאה: "באמצעות ניהול עסקי, מקצועי ויעיל". בואו ננסה ביחד לדמיין תמונה שבה מתכנן תשתיות מים וביוב מבצע את התכנון שלו בצורה כזו שמנכ"ל התאגיד ומהנדס התאגיד רואים בזמן אמת מודל תלת מימדי של הרחוב וכל התשתיות התת קרקעיות שעוברות ברחוב. בנוסף, הם יכולי ם, על המקום, לשנות את תנוחת התשתית ביחד עם המתכנן, ולקבל במקביל, במסך קטן בצ ד, פירוט כיצ ד השינוי הזה משפיע על העלויות, לוחות הזמנים, הפרעות לתושבים, זרימות המים והביוב בצנרות, ועוד בזמן אמת.

 

 

תאגידי המים באמת לקחו את נושא השירות לרמה אחרת. היום קיימת )בשאיפה( בכל תאגיד מערכת GIS , המספקת מידע על התשתיות הקיימות בעיר, כך שהתאגיד חייב לבחור בקפידה את המהנדסים העובדים איתו. למתכנן תשתיות כיום חייב להיות ידע המשלב רקע במערכות GIS עם הנדסה קלאסית, בנוסף ליכולות מידול וניתוח בזמן אמת (!).

 

 

היכולת של מתכנן למדל בצורה מדויקת את התשתיות, ולהראות למקבלי ההחלטות בתאגיד כיצד כל שינוי משפיע על מטרת העל, השירות לתושב, בת בבת לניהול אמין ויעיל של מערכות המים והביוב, )ושוב אדגי ש( כל זה בזמן אמת, היא קריטית להצלחת התאגיד במשימתו. כבר הוכח בארה"ב ובסין כיצד מידול מדויק ואמין מקצר את זמן הפרויקט בין 50% - 30% )יכול להגיע ליותר בפרויקטים מורכבים( וחוסך בעלויות של בין 25% ל- 40% . החסכון בזמן משפיע ישירות על חיי התושב, שגם ככה חי בין פקק לפקק ובין שיפוץ כביש אחד למשנהו, שלא לדבר על מדרכות שבורות כתוצאה מהשיפוצים, התמ"אות, והתיישנות טבעית, כך שתוספת של עבודות תשתית מקשה על חייו אפילו יותר. יתרה מכך, חיסכון בעלויות יביא בסופו של דבר לירידת מחיר המים לצרכן.

 

 

אז מקבלי החלטות יקרים, תבחרו מתכננים שיש להם את היכולת לשלב בין כל הטכנולוגיות הקיימות היום ולתת לכם אפשרות לבצע את תפקידכם על הצד הטוב ביותר, כמו גם לתת לתושב את השירות הטוב ביותר.

 

 

 

 

הדרך לשיפור תוצאות מתחילה אצלנו!

מעוניינים בפרטים נוספים?

 

הפעל נגישות

בניית אתרים