Main Menu

כך מתממשקות מערכת GIS עם ה- ERP וה- CRM של הארגון!

 

מערכת GIS (באנגלית: Geographic Information System) היא מערכת מידע גיאוגרפית (או בקיצור: ממ"ג) וכמו ששמה מעיד עליה, המערכת היא בעצם אוסף כלים המייעלים את הליך העבודה עם מידע גיאוגרפי. באמצעות מערכות GIS אנחנו מסוגלים היום בקלות יחסית לקלוט, לנתח ולהציג מידע, כמו גם לאסוף רכיבי חומרה ותוכנה, מידע מרחבי, פרוצדורות ועוד.


מערכות ה- GIS החלו להתפתח כבר במהלך שנות ה-70. אך לאחרונה פיתוחים וחידושים משוכללים לכלל מערכות ה-GIS בכלל- ואלה המתמקדות בתשתיות בפרט, ניתן לראות יותר ויותר. ממשקים למערכות GIS בתחום התשתיות כוללים בתוכם עבודה עם מערכות נוספות של הארגון, כך שבעבודה מדויקת ובתיאום הנדרש, יהפכו את העבודה היום-יומית לפשוטה ויעילה מתמיד:


מערכות ה- GIS מבוססות מידע גרפי, כלומר- מפה, מה שנותן להם ייחודיות שאינה קיימת במערכות ארגוניות אחרות. בנוסף, למערכות ה- GIS שימושים רבים: תכנון ערים, אקולוגיה, בקרה ושליטה במיקום במרחב וכמובן- ניהול תשתיות! בעזרת מערכת GIS ניתן לנהל ביעילות כל תשתית: בהיבטים טכניים- מיקום אידיאלי, חיזוי תקלות, או צורך בתחזוקה. כמו גם בהיבטים כלכליים- הוצאות צפויות,עלויות והחיסכון בהם.

 

 

התממשקות מערכות GIS עם מערכת ERP


מערכת ERP (באנגלית: Enterprise Resource Planning) היא מערכת יעילה המתמקדת במשאבים הארגוניים. בעזרת מערכת ERP, ארגון הנתונים ממחלקות הארגון השונות- הכולל את האיסוף, האחסון וניתוח הנתונים- הופך למסודר, יעיל וזמין בכל רגע נתון. מערכת ERP מאפשרת העברת מידע בין הפונקציות העסקיות בארגון באמצעות בסיס נתונים אחד. בעזרת שימוש במערכת ERP בארגון, המחלקות השונות יכולות לגשת למידע עדכני משותף, לעבוד עליו במקביל, לנהל אותו או להתנהל ביחד איתו. יתרון נוסף של המערכת הוא בניתוח הביצועים, הרווחיות ונתונים חשובים נוספים של הארגון.


כשמערכת ERP עובדת בסינכרון נכון, ביחד וכאחד הממשקים למערכות GIS, היא אף עובדת ככלי ניהול חכם ויעיל עוד יותר: המידע הגיאוגרפי החשוב לעבודה על התשתית זמין למחלקות הארגון השונות, אשר עובדות עליו באופן סדיר, מתמשך, ולא פחת חשוב- בזמן אמת (!). הגישה למידע והנתונים הגיאוגרפים, לצד הנתונים אשר נאספו בארגון, מפשטת את עבודת הארגון, כמו גם פותחת דלת לחיסכון בזמן עבודה ובעלויות הגבוהות אשר מורכבים ממילא, כאשר מדברים על פרויקטי תשתיות.


התוכנה הנפוצה ביותר אשר מציעה מגוון רחב של פתרונות ERP נקראת Priority. לתוכנה כמה גרסאות, המותאמות לעסק קטן, לארגון בינוני ולארגון גדול. החדשנות הטכנולוגית הרבה ב- Priority מאפשרת ניהול נכון ויעיל בעבודה עם מערכת ידידותית למשתמש.

 

 

מערכת CRM והתממשקות עם מערכות GIS

 

מערכת CRM (באנגלית: (Customer Relationship Management כשמה כן היא, מתמקדת בקשרי לקוחות, גם לקוחות קיימים וגם לקוחות פוטנציאליים. הנתונים אשר נאספים במערכת CRM מתייחסים להיסטוריית הלקוחות ושיפור חווית השירות הניתן ללקוח, כמו גם

האינטראקציות מולם ועם תהליכים שונים הנעשים ביחד איתם. כמו כן, כפי שניתן לאסוף נתונים על הלקוחות, ניתן גם לשתף נתונים עם הלקוחות, כמובן כל לקוח ומה שרלוונטי לו.


באמצעות מאגר הנתונים הנאסף במערכת CRM, בקלות ובאוטומציה יעילה, ניתן לשפר את שירות הלקוחות, לשווק טוב יותר את המוצרים או השירותים השונים של הארגון ולהגדיל את המכירות. בנוסף, בשימוש במערכת CRM ניתן להציג תמונת מצב מדויקת ועדכנית על כל התהליך, שנעשה ונבנה עם ומול הלקוחות, בין אם במטרה להציג אותו ללקוח, או בין אם לצורך או מטרות פנים-ארגוניות שונות.


בעבודה נכונה מול לקוחות, לעיתים קרובות קיים הצורך לשתף אותם בנתונים העדכניים ביותר, לגבי התשתית והתהליכים אשר בוצעו בה על-ידי הארגון. אם בעבר, לכל עדכון הנשלח ללקוח היה צורך להשקיע זמן רב באיסוף הנתונים, הרי שהתממשקות בין מערכות GIS ולמערכות CRM מאפשרות אוטומציה אידיאלית, אשר תבטיח את ריכוז הנתונים והצגתו בצורה גרפית, ברורה וידידותית, ובאופן חכם ויעיל.

 

 

ביחד אבל לחוד

 

בנקודה כלשהי בחיינו כל אחד מאיתנו לוקח כיוון בקריירה המקצועית, כל אחד מסיבותיו הוא. חלקנו נמשכנו להנדסה וחלקנו נמשכנו לניהול או שיווק, חלקנו מעדיפים להסתכל על הכל ביחד, התמונה הכללית. אולי נדמה כי הוחלט בשבילנו גם באיזה תוכנות להשתמש: מחלקות

כמו צרכנות וכספים משתמשות ב- Priority, מחלקות הנדסה משתמשות במערכות GIS וכו'. האם באמת כל תחום צריך להיצמד למערכת אחת או שאולי עדיף שכל תחום יעשה את שלו ויתרכז במה שהוא טוב בו...?


נקודת המבט שלי היא שכוחנו הוא באחדותנו (!), כלומר: פיתוח היכולת להתממשק לכל אחת מהמערכות השונות בצורה פשוטה וביצוע אינטגרציה יעילה. עולם התשתיות הוא מורכב והביקוש לאוטומציה והתממשקות בעולם התשתיות- במגמת עלייה תמידית. מכיוון שהעלויות של ניהול עולם התשתיות, פרויקטי תשתית וכל הסביבה שתומכת בו- הן אדירות.


אנו יודעים כי קפיצת המדרגה הכי משמעותית בתהליך האבולוציוני היה פיתוח השפה, אני מאמין כי גם כאן טמון אותו הפתרון- בוא ניצור שפה משותפת בין המערכות ונעשה את הקפיצה הבאה בעולם התשתיות בכלל ובתשתיות המים בפרט!

 

 

עם איזה מערכות הארגון שלך עבד היום?


סביר להניח שלרוב, אם לא לכל צרכי הארגון, כבר קיימת המערכת האידיאלית, אשר תייעל ותפתור את המורכבויות השונות של ניהול התשתית וניהול מידע ארגוני חשוב נוסף.


חשוב להדגיש, כי כל הליך ניהול הנתונים הנעשה מתוך מערכת GIS או מערכת אחרת, מגיע במטרה לשרת את הארגון. כלומר, יש לוודא שלא יקרה מצב לדוגמא- שאיסוף הנתונים והזנתם, דברים אשר צורכים זמן, יהיה לצרכי המערכת בלבד. על איסוף הנתונים לספק מענה אמיתי לצרכי הארגון, שכן כיום טכנולוגית- כבר קיימת האפשרות!


אמנם מערכת חדשה לארגון, בטווח הקצר- נתפסת כהשקעה רבה של זמן ומשאבים, אך לטווח הארוך- היא פותחת דלתות למימוש הפוטנציאל המקסימלי של הארגון ולעבודה נכונה יותר, בהצלחה לכולנו!

 

 

הדרך לשיפור תוצאות מתחילה אצלנו!

מעוניינים בפרטים נוספים?

 

הפעל נגישות

בניית אתרים