Main Menu
Sub Menu איתור תשתיות תת קרקעיות
איתור תשתיות תת קרקעיות

איתור תשתיות תת קרקעיות

המפתח לפרויקטי בנייה יציבים


בעולם הבנייה ופיתוח התשתיות, מה שנמצא מתחת לקרקע - חשוב לא פחות ממה שנמצא על פניה. למעשה, מתחת לאדמה עליה אנו מתעתדים לבנות פרויקטים, קיימת רשת מורכבת של תשתיות חיוניות, כמו צינורות מים, קווי גז, כבלי חשמל, קווי תקשורת, תשתיות סיבים אופטיים ועוד. תשתיות אלה נסתרות ולא ניתנות לזיהוי בקלות, שכן הן מונחות בקרקע במגוון תצורות בצינורות בטון, פלסטיק, פלדה, כבלים ועוד, וממוקמות בגבהים שונים, עמוקים מאוד, בתוך האדמה.
איתור, זיהוי ושמירה על תשתיות נסתרות אלו, בכדי להימנע מתקלות שעלולות להיות גורליות וקשות ביותר במהלך החפירה, דורשות דיוק, מומחיות וטכנולוגיה חדישה. כאן נכנס לתמונה תחום איתור התשתיות התת - קרקעיות.
לפני שבירה או חפירה של קרקע כלשהי, נדרש לקבוע את המיקום המדויק של כל סוגי התשתיות התת קרקעיות. במקרה שתהליך האיתור לא מבוצע, עלולים להיגרם נזקים, תאונות ושיבושים הגוררים אחריהם תיקונים הנושאים בעלויות גבוהות מאוד.
שיטות האיתור המסורתיות, בהן השתמשו בעבר, לא תמיד היו מדויקות, ובחלק מהמקרים אף מטעות. עם השנים וההתפתחות העצומה של הטכנולוגיה, פותחו טכניקות איתור תשתיות תת קרקעיות חדשניות ומודרניות, המשלבות טכנולוגיות מתקדמות ומבוצעות על ידי אנשי מקצוע מיומנים בלבד.


אז כיצד ניתן לאתר ולמפות תשתיות תת קרקעיות?


תחילה, מבצעים בחינה ובדיקה מעמיקה של מפות ששורטטו עבור האזור, כמו גם בוחנים את תוכניות הבנייה באזור זה. מטרת בדיקה זו היא לזהות על גבי התוכניות והמפות את הנתיבים בהם עוברות התשתיות בפועל. בשלב הבא והעיקרי, שהופך את האיתור למדויק ומקצועי, "משרטטים מחדש" את מפת האזור באמצעות מכשור ייעודי ותוכנות מתקדמות, החל ממאתרים אלקטרומגנטיים ועד לצילומי רחפן. המידע שנאסף והתמונות יסייעו ליצור מפה במערכת GIS (Geographic Information System) – מערכת המאפשרת ניהול, אחזור וניתוח מידע גאוגרפי המגיע ממקורות מידע שונים. מפה זו תהיה מפה מתוכללת שתאפשר לבצע השוואה בין מפות ותוכניות הבנייה המקוריות לבין הביצוע בפועל, ובכך לאפשר איתור ומיפוי מדויק של התשתיות התת קרקעיות. צילום רחפן, השיטה המתקדמת ביותר לאיתור איכותי ומדויק, כולל מידול תלת מימדי להמחשה מיטבית, המאפשר לקבל החלטה על ביצוע שינויים טרם תחילת העבודות וליעל התהליך הכללי.


לאיתור תשתיות מקצועי ישנם מספר יתרונות חשובים ומשמעותיים:

  1. זיהוי מתקדם של התשתיות ושל מגבלותיהן: בתהליך איתור מקצועי ניתן לזהות את תוואי התשתיות התת קרקעיות ולספק מידע על עומקן וסוגן. זיהוי זה מאפשר למתכנני הבנייה לתכנן את הפרויקטים בצורה הטובה והבטוחה ביותר.
  2. חיסכון בזמן ובכסף: איתור תשתיות תת קרקעיות, מראש, מונע נזקים יקרים והתעסקות מיותרת בתיקון בעיות שמתגלות במהלך הבנייה ולאחריה עקב איתור לא מקצועי ולקוי.
  3. הגנת הסביבה: מניעת דליפות או זיהום של תשתיות תת קרקעיות, כגון גז או מים.
  4. בטיחות: איתור איכותי ומדויק מונע סיכון ופגיעה בחיי אדם.

 

חשוב לזכור, תהליך איתור תשתיות תת קרקעיות הינו תהליך מורכב שצריך להיות מבוצע על ידי בעלי מקצוע מנוסים, המחזיקים במכשור המתקדם ביותר. ככל שהאיתור יהיה ממוקד ומדויק יותר, הסיכוי לפגיעה קשה בתשתיות, בחיי אדם וגם בחוקי הרשויות המקומיות והמדינה, קטן ועלויות הפרויקט מצטמצמות.

 

 

 

הדרך לשיפור תוצאות מתחילה אצלנו!

מעוניינים בפרטים נוספים?

 

הפעל נגישות

בניית אתרים